

GLASS & CERAMICS / Ceramics / Jug 9996492
*
nr 999 6492
JUG
ceramics, height: 22 cm,
Keramik, höjd: 22 cm
Estimate:
400
Sold:
SEK 450
Auction date:
Monday December 7 2015
at 19:56:58
- Bid history
Time
Bidder
Bid
6/12 16:32:11
1
100 kr
6/12 22:24:59
2
200 kr
7/12 18:07:04
3
200 kr
7/12 18:07:04
2
200 kr (Robot)
7/12 18:09:51
3
250 kr
7/12 18:19:30
4
300 kr
7/12 19:08:38
2
Vinnande bud
7/12 19:15:11
4
400 kr
7/12 19:15:11
2
(budbetjänt)
Läs om budbetjänten
- Specialauktion
- Läs mer...
Jugend
Från tyskans ungdom; I Frankrike blir namnet Art Nouveau; Den nya stilen.
Kring sekelskiftet 1900 strävade man efter ett självständigt konstnärligt formspråk som reaktion mot de stilimitationer som förekom.
Tilgman Keramik
Tilgman Keramik var en svenskt keramikfabrik verksam sedan slutet på 1940-talet till mitten av 1970-talet.
*
JUG
Läs om budbetjänten
nr 999 6492
JUG
ceramics, height: 22 cm,
Keramik, höjd: 22 cm
Estimate: | 400 |
---|---|
Sold: | SEK 450 |
Auction date: |
Monday December 7 2015 |
- Bid history
Time | Bidder | Bid |
---|---|---|
6/12 16:32:11 | 1 | 100 kr |
6/12 22:24:59 | 2 | 200 kr |
7/12 18:07:04 | 3 | 200 kr |
7/12 18:07:04 | 2 | 200 kr (Robot) |
7/12 18:09:51 | 3 | 250 kr |
7/12 18:19:30 | 4 | 300 kr |
7/12 19:08:38 | 2 | Vinnande bud |
7/12 19:15:11 | 4 | 400 kr |
7/12 19:15:11 | 2 | (budbetjänt) |
Läs om budbetjänten
- Specialauktion
- Läs mer...
Jugend
Från tyskans ungdom; I Frankrike blir namnet Art Nouveau; Den nya stilen. Kring sekelskiftet 1900 strävade man efter ett självständigt konstnärligt formspråk som reaktion mot de stilimitationer som förekom.
Tilgman Keramik
Tilgman Keramik var en svenskt keramikfabrik verksam sedan slutet på 1940-talet till mitten av 1970-talet.
Från tyskans ungdom; I Frankrike blir namnet Art Nouveau; Den nya stilen. Kring sekelskiftet 1900 strävade man efter ett självständigt konstnärligt formspråk som reaktion mot de stilimitationer som förekom.
Tilgman Keramik
Tilgman Keramik var en svenskt keramikfabrik verksam sedan slutet på 1940-talet till mitten av 1970-talet.
