Denna webbplats använder cookies. Vi använder egna cookies och cookies från tredje part för bästa upplevelse, optimering av innehållet och allmän statistik. Genom att klicka på ‘Acceptera alla’ accepterar du att cookies används på detta sätt. Läs mer.

Så köper du genom Metropol

För att säkerställa systemets integritet går det inte att helt dra tillbaka ett bud efter att det registrerats. Om du lagt ett maxbud som prisnivån inte hunnit upp till, kan kundtjänst hjälpa dig att sänka budet till lägsta möjliga bud. Skulle någon lägga ett högre bud efter det kommer du förlora budgivningen. Kontakta kundtjänst på plats eller via telefon.

I de fall där du som köpare är konsument har du ångerrätt i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vill du åberropa din ångerrätt avseende ett köp behöver du meddela oss inom den ångerfrist som löper under fjorton dagar från och med den dag du får det köpta föremålet i din eller ditt ombuds besittning. Meddelande om ångrat köp ska innehålla föremålets föremålsnummer samt ditt kundnummer, och lämnas till Metropol via e-post till info@metropol.se. Köparen ska använda samma mailadress som finns registrerad på kundnumret. Köparen kan även använda sig av Metropols ångerblankett. Efter ångrat köp ska inom fjorton dagar returnera föremålet till oss. Retur får inte ske mot postförskott.




Ladda ner broschyr